R. Bartosik dyrektorem w PGKiM
Z dniem dzisiejszym w turkowskim PGKiM obowiązuje nowy regulamin organizacyjny, zgodnie z którym powstaje kolejne stanowisko dyrektorskie. Trzecim dyrektorem PGKiM został radny powiatowy Ryszard Bartosik (PiS).
Według obowiązującego regulaminu organizacyjnego, dziś (tj. 1.10.2013 r.) w Przedsiębiorstwie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. w Turku zostaje utworzone stanowisko „Dyrektora Biura Zarządu, Administracji i Zamówień Publicznych” (DZAZP). Stanowisko to zostało powierzone dotychczasowemu pracownikowi spółki, Ryszardowi Bartosikowi.
Prezes spółki Mirosław Wypiór tłumaczy, że przydzielając nowe obowiązki dotychczasowym pracownikom, jest pewny ich wiedzy i kompetencji. Według Wypióra, wybór Ryszarda Bartosika na stanowisko DZAZP podyktowany był wymogami rynku usług komunalnych w powiecie, a ustanowienie nowego dyrektora nie wpłynie na wzrost kosztów funkcjonowania spółki. - Co roku zmniejsza się liczba pracowników PGKiM, związana z odejściami na emerytury, więc koszty płacowe spółki nie rosną – tłumaczy prezes PGKiM.
Obecnie w PGKiM jest trzech dyrektorów: Prezes Zarządu będący jednocześnie Dyrektorem Naczelnym, Dyrektor ds. Technicznych, oraz wspomniany Dyrektora Biura Zarządu, Administracji i Zamówień Publicznych.
Warto dodać, że od 9 sierpnia br. PGKiM korzysta z usług Agencji PR pana Łukasza Maciejewskiego (redaktora naczelnego INFO oraz Doradcy Burmistrza Turku ds. Mediów).
W związku z utworzeniem stanowiska DZAZP rodzi się pytanie czy jednoosobowy zarząd potrzebuje obsługi oddzielnej komórki organizacyjnej z dyrektorem na czele.
Przypomnijmy, że jedynym właścicielem spółki, posiadającym najwyższą w niej władzę jest Burmistrza Miasta Turku, Zdzisław Czapla.