piątek 07 sierpnia 2020

Donaty, Olechny, Kajetana

reklama

Marketing w czasie koronawirusa

Marketing w czasie koronawirusa
 

Pandemia koronawirusa wywróciła nasze życie do góry nogami. Większość branż przeżywa głęboki kryzys a mieszkańcy próbują się przyzwyczaić do życia w nowym reżimie sanitarnym. Covid-19 wpłynął również na branżę e-commerce. Zobacz, w jakim kierunku ewoluuje marketing w czasie zarazy.

Czas nieustannej zmiany

Stare powiedzenie mówi, że w życiu pewna jest tylko zmiana. Sprawdza się to szczególnie teraz, gdy świat nagle się zatrzymał i ponownie ruszył, ale już w innym kierunku. Izolacja społeczna i reżim sanitarny wymusiły na wielu firmach przebranżowienie lub zmianę dotychczasowego stylu prowadzenia działalności. Marketingowcy robią wszystko, by firmy utrzymały się na tak zmieniającym się rynku.

reklama

W tej trudnej sytuacji chyba tylko produkcja maseczek i środków sanitarnych oraz branża kasyno online opinie względnie bezpiecznej, jeśli chodzi o potencjalnych odbiorców. Pozostali albo dostosują się do nowej rzeczywistości, albo przestaną istnieć.

Kreatywny marketing to podstawa sukcesu

Skuteczny marketing to taki, który ze swoim przekazem dociera do określonych odbiorców. Od początku pandemii możemy podziwiać istny festiwal kreatywności – przed Świętami Wielkanocnymi, gdy narzucono nam izolację domową, twórcy reklam prześcigali się z pomysłami. Sieci telekomunikacyjne zachęcały do kontaktu online z bliskimi, producenci produktów spożywczych zalecali gotowanie w domowym zaciszu, dyskonty oferowały zakupy z dowozem do domu, a Telewizja Polska S.A. wprowadziła słynny hasztag #zostanwdomu. Wszystko po to, by nie stracić klientów.

– Zawsze fascynowało mnie, jak ludzie reagują na sposób, w jaki prezentuje się im dany produkt – mówi Klara Czerwińska, specjalistka ds. marketingu. To chyba najkrótsza i jakże wymowna definicja marketingu: tak przedstawić produkt, by inni chcieli go mieć.

reklama

Potęga internetu

Era marketingu internetowego – tymi trzema słowami najprościej można określić to, w jakim kierunku ewoluuje współczesny rynek.

Wraz z izolacją domową, zamknięciem szkół i pracą zdalną, większość życia przeniosła się do sfery online. Wiele firm dopiero przy okazji pandemii odkryło potencjał Internetu. Nagle okazało się, że wiele spraw urzędowych można załatwić poprzez sieć, że recepty i porady medyczne można uzyskać zdalnie, a wszystkie niezbędne do życia rzeczy można kupić za pośrednictwem serwisów zakupowych. Nawet w spektaklach i koncertach można uczestniczyć bez wychodzenia z domu.

Dzięki kreatywności specjalistów od marketingu wiele firm otworzyło się na nowe rozwiązania, jak choćby obecność w portalach społecznościowych – by nie tracić swoich klientów. *

Zmiana kierunku działania

Koronawirus wprowadził zmiany nie tylko do reklam; wiele branż musi również zmienić swój sposób działania. W tym przypadku zmiany idą znacznie dalej – to marketing kreuje i rozbudza potrzeby odbiorców. Specjaliści od promocji potrafią sprawić, że zagubieni i zdezorientowani sytuacją pandemiczną Polacy odzyskują poczucie bezpieczeństwa, czują się zrozumieni i docenieni – a to przekłada się na zaufanie do firmy/marki.

Z Egiptu nad Bałtyk

Branża turystyczno-hotelarska przygotowała nowe oferty wakacyjne na sezon 2020. Dopasowano je do aktualnej sytuacji, pozwalają unikać dużych skupisk ludzi, są bezpieczne i rodzinne. Czyli takie właśnie, jakich oczekują w tym roku Polacy.

Wymagało to przesterowania wszystkich dotychczasowych działań, bowiem przez wiele lat ulubionymi miejscami na letni wypoczynek były zagraniczne kurorty w luksusowych hotelach dla kilkuset osób. W tym roku większość z nas wakacje spędzi w kraju, a dzięki kreacji trendów niemal wszystkie ośrodki wypoczynkowe i agroturystyczne pękają w szwach.

Zamiast imprez masowych koncerty online

Kina, teatry i inne instytucje kultury również musiały błyskawicznie się przebranżowić. Brak widzów i zakaz zgromadzeń w tym przypadku zadziałał na wiele sposobów. Część placówek w czasie pandemii zamieniło się w szwalnie i szyło maseczki, inne ośrodki przeniosły swoją działalność do internetu, organizując warsztaty i koncerty online, a jeszcze inne przeszły na pracę zdalną i regularnie dzwoniły do wszystkich stałych widzów. Wszystkie te działania miały jeden podstawowy cel: podtrzymanie relacji z klientami.

Dziś, gdy doszło do częściowego odmrożenia gospodarki, instytucje kultury próbują na nowo stworzyć ofertę, pasującą do nowej rzeczywistości.

Podsumowanie

Pandemia wymusiła na wszystkich pewne zmiany. Firmy, które chcą przetrwać ten kryzys, również muszą się przesterować i – jeśli tego jeszcze nie zrobiły – docenić marketing oraz usługi e-commerce.

Marketing w czasie koronawirusa

Podobne artykuły

Budowa drogi przy terenach inwestycyjnych w...

Budowa drogi przy terenach inwestycyjnych w...

z dzisiaj
Umyślne podpalenie przyczyną pożaru radiowozu...

Umyślne podpalenie przyczyną pożaru radiowozu pod...

z dzisiaj
Wywiady: Rodzicielstwo zastępcze - życiowa misja

Wywiady: Rodzicielstwo zastępcze - życiowa misja

z dzisiaj

Komentarze ()

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie - kliknij w link "Zgłoś Facebookowi" przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

reklama
reklama
reklama