sobota 19 października 2019

Michaliny, Michała, Piotra

reklama
Wzorek

Narkotyki i dopalacze zabijają! Akcja turkowskiej policji

Narkotyki i dopalacze zabijają! Akcja turkowskiej policji
 

W ramach kampanii „Narkotyki i dopalacze zabijają” policjanci i pracownik Sanepidu spotkali się w z uczniami Szkoły Podstawowej nr 1 w Turku. Policjant podczas rozmowy z uczniami uświadamiał ich czym są substancje psychoaktywne, dopalacze oraz narkotyki, a także dlaczego ich zażywanie jest tak niebezpieczne.

Policjant zajmujący się profilaktyką społeczną mł.asp. Robert Węs i pracownik sanepidu spotkali się z uczniami klas 7 i 8 ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Turku. Tematem spotkania były używki i substancje psychoaktywne, a dokładniej ich negatywny wpływ na organizm człowieka.

reklama

Większość dopalaczy ma postać tabletek lub mieszanek do palenia. Są to bardzo niebezpieczne substancje, których używanie jest często bagatelizowane, tymczasem specyfiki te doprowadziły już do zgonu wielu osób. Należy wiedzieć, że zawarte w dopalaczach związki chemiczne są po porostu truciznami, które w dosłowny sposób potrafią zabić.

Kampania ma na celu zwiększenie świadomości młodych ludzi na temat zagrożeń związanych z zażywaniem narkotyków i nowych narkotyków, tzw. dopalaczy, w tym konsekwencji zarówno zdrowotnych, prawnych, jak i społecznych uzależnienia. Istotą działań jest upowszechnianie wśród dzieci i młodzieży wiedzy dotyczącej zagrożeń związanych z uzależnieniem od substancji psychoaktywnych.

Apelujemy do osób, które mogą mieć kontakt z narkotykami, z dopalaczami, aby pamiętały, że jest to trucizna i każde jej zażycie wiąże się z poważnym ryzykiem dla zdrowia, a nawet życia. Dbając o bezpieczeństwo naszych bliskich i przyjaciół, nie pozwólmy im przyjmować substancji, których pochodzenia i składu nie znają. Reagujmy i sami stanowczo odmawiajmy, gdy ktoś namawia nas na dopalacze. Nigdy nie wiemy, jak organizm ludzki zachowa się po zażyciu nawet najmniejszej dawki takiej substancji chemicznej. Jeżeli ktokolwiek z Państwa podejrzewa, że ma do czynienia z osobą pod wpływem narkotyków czy nowych narkotyków, tzw. dopalaczy, powinien natychmiast wezwać pomoc lekarską oraz o sytuacji powiadomić Policję.

reklama

Przypominamy, że dopalacze to poważne zagrożenie nie tylko dla zdrowia, ale i życia! To substancje działające na ośrodkowy układ nerwowy, wpływające negatywnie na pracę mózgu.

źródło: KPP Turek

Jesteś świadkiem zdarzenia? Prześlij zdjęcia lub napisz - redakcja@turek.net.pl / 888 24 24 22

Podobne artykuły

Uwaga na oszustów wyłudzających pieniądze...

Uwaga na oszustów wyłudzających pieniądze metodą "na...

15 paźd.
Kącik profilaktyka: Seniorze bądź ostrożny!...

Kącik profilaktyka: Seniorze bądź ostrożny! Nie...

4 paźd.
Dzielnicowi i sierżant Pyrek rozmawiali z...

Dzielnicowi i sierżant Pyrek rozmawiali z dziećmi o...

30 wrz.

Komentarze ()

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie - kliknij w link "Zgłoś Facebookowi" przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

reklama
reklama
reklama