czwartek 29 września 2022

Michaliny, Michała, Rafała

6°C zachmurzenie duże Pogoda 7 dni »
reklama

Oszuści namówili mieszkankę powiatu do zaciągnięcia kredytu. Straciła ponad 30 tys. złotych.

Oszuści namówili mieszkankę powiatu do zaciągnięcia kredytu. Straciła ponad 30 tys. złotych.
 

Ponad 30 tys. złotych straciła mieszkanka powiatu tureckiego oszukana przez osoby podające się za pracowników banku. Oszuści podstępem skłonił kobietę do zaciągnięcia kredytu, wypłacenie gotówki i wpłacenia jej przy użyciu wpłatomatu.

Do policjantów wpłynęło zgłoszenie od mieszkanki powiatu tureckiego, która padła ofiarą oszustów podających się za pracowników banku. Na telefon komórkowy kobiety zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako konsultant jednego z banków. Oszust powiadomił, że ktoś włamał się na jej konto bankowe, i zaciągnął pożyczkę w wysokości 30 tys. zł. Mężczyzna powiedział, że musi zaakceptować pożyczkę, aby później ją anulować. Połączenie było przekierowane do innych działów i kobieta rozmawiała różnymi ludźmi, którzy przekonywali że musi najpierw zaakceptować pożyczkę, aby później ją anulować. Za namową oszustów pokrzywdzona złożyła wniosek o kredyt w  kwocie 30 tys. zł. W dalszej rozmowie oszuści przekonali ją, że musi najpierw wypłacić pieniądze, a następnie wpłacić na rachunek banku. Pokrzywdzona jadąc do bankomatu cały czas miała aktywne połączenie z oszustami. Będąc przy bankomacie oszuści podali konkretne kwoty, które ma wypłacać i następnie wpłacać poprzez przekazane kody BLIK. Przed wypłatami na polecenie oszustów zmieniła limit dziennych transakcji i dokonała ośmiu wpłat na łączną kwotę 31,3 tys. zł. Dopiero kilka godzin później zrozumiała, że padła ofiarą oszustwa i zgłosiła sprawę funkcjonariuszom Policji.  

reklama

Po raz kolejny KPP Turek apeluje, aby zachować czujność. Jeśli ktoś do nas dzwoni podając się za pracownika banku i informuje nas, że odnotowano próbę włamania na nasze konto bankowe, rozłączmy się i sami zadzwońmy na infolinię naszego banku. U konsultanta dopytajmy, czy ktokolwiek z oddziału banku dzwonił do nas. Przypominamy, że pracownik banku nigdy nie poprosi o przelew pieniędzy za pomocą kodów BLIK. Nigdy też nie poprosi o zainstalowanie na naszym urządzeniu aplikacji. Każda taka rozmowa to potencjalne oszustwo. Zachowaj czujność i nie ulegaj presji rozmówcy. Po prostu rozłącz się.

źródło: KPP Turek

Michał Sidorowicz
Dziennikarz Turek.net.plFB

email: michal@turek.net.pl

telefon: 787 77 74 72

Jesteś świadkiem zdarzenia? Prześlij zdjęcia lub napisz - redakcja@turek.net.pl / 888 24 24 22

Podobne artykuły

Odnaleziona cała i zdrowa. Nocne poszukiwania...

Odnaleziona cała i zdrowa. Nocne poszukiwania...

28 sierp.
Chciał kupić węgiel, stracił pięć tysięcy!

Chciał kupić węgiel, stracił pięć tysięcy!

25 sierp.
Oszukany przy zakupie węgla. Mieszkaniec...

Oszukany przy zakupie węgla. Mieszkaniec powiatu...

21 lip.

Komentarze ()

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie - kliknij w link "Zgłoś Facebookowi" przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

reklama
reklama
reklama