niedziela 25 maja 2025

Borysa, Magdy, Marii-Magdaleny

reklama

Nici z połączenia kolejowego Konin - Turek? "Tego się nie da zrealizować do roku 2027".

Nici z połączenia kolejowego Konin - Turek?
 

Gdy pod koniec listopada br. PKP Polskie Linie Kolejowe pozytywnie zaopiniowały połączenie kolejowe Konin-Turk jako jedno z wielu przedsięwzięć w ramach projektu Kolej+ pojawiła się realna szansa na jego realizację. Wicemarszałek woj. wielkopolskiego Wojciech Jankowiak w najnowszym wywiadzie dla Serwisu Samorządowgo PAP rozwiewa te nadzieje i krótko podsumowuje realność inwestycji - "Tego się nie da zrealizować do roku 2027. Uwzględniając, że jest to inwestycja +w szczerym polu+, uzyskanie choćby wszelkich zezwoleń to są trzy lata”.

Jankowiak ocenił, że zakwalifikowany do drugiego etapu projekt budowy połączenia kolejowego pomiędzy Koninem a Turkiem nie ma szans na zakończenie zgodnie z harmonogramem programu Kolej Plus. "To jest jednak ogromne przedsięwzięcie – budowa linii od podstaw. Szacunki mówiące o koszcie około 600 mln zł moim zdaniem są nierealne. Na to i 1 mld zł nie wystarczy.” – powiedział. Jak przypomniał jednocześnie, w razie zakwalifikowania projektu do realizacji samorządy stanęłyby przed "dużym wyzwaniem" sfinansowania 15 proc. kosztów inwestycji.

reklama

Do drugiego etapu zakwalifikowano wszystkie zgłoszone wielkopolskie projekty, czyli budowę nowej linii kolejowej Turek – Konin oraz rewitalizacje linii: nr 369 na odcinku Śrem – Czempiń, nr 360 na odcinku Gostyń – Kąkolewo, nr 368 Międzychód – Szamotuły oraz odnowienie ciągu komunikacyjnego na liniach nr 390 / 236 Czarnków - Rogoźno – Wągrowiec. Szacunkowa wartość realizacji pięciu wielkopolskich projektów przekracza 1,7 mld zł.

Wicemarszałek wskazał, że najbardziej zależy nam na rewitalizacji linii kolejowych do Śremu i Międzychodu. Wojciech Jankowiak ocenił w rozmowie z PAP, że ze względu na ograniczenia budżetu programu do jego ostatniego etapu zakwalifikowane zostaną maksymalnie dwie inwestycje z Wielkopolski. „Najbardziej by nam zależało na połączeniu Czempiń-Śrem, bo ono jest w tej chwili najbardziej przygotowane koncepcyjnie. Co więcej, nie jest to aż tak duże przedsięwzięcie, natomiast bardzo istotne, bo Śrem jest dużym, ważnym ośrodkiem i należy się spodziewać, że na tej linii pociągi pasażerskie będą zdawały egzamin” – podkreślił w wywiadzie dla PAP.

źródło: Serwis Samorzadowy PAP

Redakcja Turek.net.plFB

redakcja@turek.net.pl

787 77 74 72

Podobne artykuły
Linia kolejowa do Turku nie powstanie. Urząd...

Linia kolejowa do Turku nie powstanie. Urząd Marszałkowski oficjalnie...

18 lt.
Wideo: Poniedziałkowa konferencja prasowa...

Wideo: Poniedziałkowa konferencja prasowa posła Ryszarda Bartosika w...

28 st.
Listy do redakcji: Interpelacja poselska...

Listy do redakcji: Interpelacja poselska Tadeusza Tomaszewskiego w...

29-11-2024
Odjechany pan Olo, czyli kolejowa pasja...

Odjechany pan Olo, czyli kolejowa pasja Aleksandra Świętaszczyka

13-11-2024
Bezpłatna komunikacja autobusowa na cmentarz...

Bezpłatna komunikacja autobusowa na cmentarz we Wszystkich Świętych....

25-10-2024
Konsultacje społeczne w Turku. Głosy...

Konsultacje społeczne w Turku. Głosy podzielone w sprawie budowy linii...

14-03-2024

Komentarze ()

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie - kliknij w link "Zgłoś Facebookowi" przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

reklama
reklama
reklama