Mieszkaniec Turku stracił blisko 3 tyś zł. KPP Turek ostrzega przed fałszywymi wiadomościami e-mail
Mieszkaniec Turku padł ofiarą oszustów, którzy podszyli się pod platformę Netflix i wysłali wiadomość, aby zaktualizować dane dotyczące płatności. Po kliknięciu w link i wpisaniu wrażliwych danych pokrzywdzony stracił niemal 3 tys zł.
Cyberprzestępcy wysłali e-mail z informacją o tym, że należy zaktualizować dane dotyczące płatności na koncie Netflix. W wiadomości był podany link, który po kliknięciu przekierował pokrzywdzonego na stronę łudząco przypominającą oryginalną stronę platformy. Mężczyzna wprowadził dane swojej karty bankomatowej i trzycyfrowy kod. Kilka godzin później otrzymał telefon z banku z informacją o podejrzanych transakcjach na jego koncie. Oszuści za pomocą karty próbowali dokonać pięciu transakcji, z czego dwie doszły do skutku. Tym sposobem stracił prawie 3 tys. zł.
Pamiętajmy, aby sprawdzać od kogo dostajemy wiadomość i sprawdzajmy dane nadawcy. Przede wszystkim nie powinniśmy wchodzić na stronę klikając w link, który otrzymaliśmy np. w wiadomości e-mail, a zamiast tego samodzielnie wpisywać adres w przeglądarce lub korzystać z własnoręcznie przygotowanej zakładki.
źródło: KPP Turek