czwartek 16 maja 2024

Andrzeja, Jędrzeja, Małgorzaty

reklama

Odebrała telefon od fałszywego pracownika banku i straciła 27 tys. złotych

Odebrała telefon od fałszywego pracownika banku i straciła 27 tys. złotych
 

Mieszkanka powiatu tureckiego odebrała telefon od fałszywego pracownika banku i stracił 27 tysięcy złotych. Cyberprzestępca posłużył się metodą tzw. "spoofingu", która polega na wykorzystaniu oprogramowania do zmiany numeru lub nazwy, którą na wyświetlaczu swojego telefonu widzi osoba odbierająca połączenie.

Metoda spoofingu to wykorzystanie usługi telefonii internetowej i sieci komputerowych. Oszuści wpisują dowolny numer, z którego chcą zadzwonić i decydują również o tym, jaki numer wyświetla się na telefonach oszukiwanych osób. Dzięki temu osoba odbierającą telefon wierzy, że rozmawia z kimś zaufanym, a w rzeczywistości ma do czynienia z przestępcą.

reklama

Właśnie taką metodę wykorzystali oszuści, żeby oszukać mieszkankę powiatu tureckiego. W piątek 29 października br. do kobiety zadzwonił mężczyzna, który podawał się za pracownika banku i oświadczył, że doszło do włamania na jej kont. Rozmówca powiedział, że próbowano trzykrotnie pobrać z jej konta pieniądze. Oszust kazał udać się do banku i wypłacić wszystkie zgromadzone na koncie środki. Dodatkowo polecił nie rozłączać się i nie rozmawiać z pracownikiem banku, ponieważ jest on zamieszany w wyłudzenie pieniędzy. Poszkodowana kobieta wypłaciła z banku 27 tysięcy złotych i za pomocą kodów Blik, które podał jej oszust wpłaciła pieniądze we wpłatomacie.  

Apelujemy o ostrożność przy takich kontaktach i weryfikację tożsamości dzwoniących do nas osób. Należy pamiętać o tym, że oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, żeby uzyskać jak najwięcej informacji. W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania.

Scenariusz ataków wykorzystujących spoofing telefoniczny jest zwykle taki sam. Oszust stara się wystraszyć rozmówcę, by działał pod wpływem emocji, najczęściej informując go o rzekomym włamaniu na konto bankowe i konieczności podjęcia szybkich działań, by zablokować możliwości włamywaczy. Oszuści, którzy tą metodę, zazwyczaj podszywają się za pracowników banków, przedstawicieli urzędów lub policjantów.

Każdą telefoniczną prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa. Najlepiej w takiej sytuacji to rozłączyć się, samemu zadzwonić na infolinię bank, poinformować o otrzymanym połączeniu i zweryfikować przekazane informacje.

reklama

źródło: KPP Turek

Redakcja Turek.net.plFB

redakcja@turek.net.pl

787 77 74 72

Jesteś świadkiem zdarzenia? Prześlij zdjęcia lub napisz - redakcja@turek.net.pl / 888 24 24 22
Podobne artykuły
Zmiana Komendanta Policji w Turku. Andrzej...

Zmiana Komendanta Policji w Turku. Andrzej Haraś zastąpi Michała...

10 maj.
Oszuści nie odpuszczają. Mieszkanka powiatu...

Oszuści nie odpuszczają. Mieszkanka powiatu straciła 2 tys. złotych

30 kw.
Kolejne oszustwo na Blika. Naiwny mieszkaniec...

Kolejne oszustwo na Blika. Naiwny mieszkaniec powiatu stracił 6000 zł!

24 kw.
Poznaj i zagłosuj na swojego dzielnicowego:...

Poznaj i zagłosuj na swojego dzielnicowego: mł.asp. Marcin Szczapiński

23 kw.
Poznaj i zagłosuj na swojego dzielnicowego:...

Poznaj i zagłosuj na swojego dzielnicowego: asp. Joanna Wypchło

22 kw.
Poznaj i zagłosuj na swojego dzielnicowego:...

Poznaj i zagłosuj na swojego dzielnicowego: st. sierż. Karol Płóciennik

21 kw.

Komentarze ()

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie - kliknij w link "Zgłoś Facebookowi" przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

reklama
reklama
reklama