czwartek 31 października 2024

Augustyny, Łukasza, Urbana

reklama

Instagram - Potęga Obrazu w Świecie Gwiazd i Biznesu

Instagram - Potęga Obrazu w Świecie Gwiazd i Biznesu
 

Instagram, to nie tylko prosty sposób na dzielenie się chwilą "tu i teraz". To platforma, gdzie gwiazdy muzyki, sportu i kina zaczęły kreować trendy, przyciągając ogromną liczbę użytkowników. Analizując jego rozwój i wpływ na komunikację marketingową, rysuje się obraz potężnego narzędzia, które tylko czeka na odkrycie także w Polsce.

Instagram – wszystko zaczęło się od gwiazd 

Instagram to bardzo ciekawy serwis pod względem koncepcji swojego działania. To prosta aplikacja do robienia zdjęć „tu i teraz”. W przeciwieństwie do równie modnej platformy Pinterest, gdzie użytkownicy dzielą się w większości przypadków zdjęciami znalezionymi w sieci (przypinają je do swoich tablic), tutaj mamy do czynienia z publikowaniem aktualnie wykonanych autorskich zdjęć smartfonem z pomocą filtrów. Niedawno serwis wprowadził możliwość publikowania także krótkich materiałów video (maksymalnie 15 sekund). Zdjęcia i filmy można oczywiście komentować. Co ciekawe, niekiedy pojawiają się na nim także i zdjęcia archiwalne, ciesząc się równie dużą popularnością.a  

reklama

Swą ogromną popularność na świecie serwis zawdzięcza głównie gwiazdom muzyki, sportu, kina oraz osobom znanym z tego, że są znane (tzw. celebrytom). To one polubiły prostotę działania tej aplikacji. Praktycznie w kilka sekund można zaprezentować całemu światu swoje zdjęcie. Ludzie świata rozrywki i kultury na początku prezentowały głównie zdjęcia z publicznych imprez. Obecnie coraz więcej gwiazd przełamało barierę nieśmiałości i przedstawia epizody z życia prywatnego, czasem nawet intymnego. Profile ludzi popularnych publikujących tego rodzaju zdjęcia stały się bardzo popularne. Jednym z najczęściej przeglądanych na świecie jest profil Rihanny, która pokazuje zdjęcia zza kulis swoich koncertów, wakacji, spotkań rodzinnych i szalonych imprez. Wiele ze zdjęć tam zaprezentowanych, jest następnie publikowana w prasie kolorowej. 

Szturm firm i marek na Instagram 

Gwiazdy wykreowały modę na Instagram, przyciągnęły do serwisu ogromną liczbę użytkowników. Już na początku roku 2013 było ponad 100 milionów aktywnych użytkowników na świecie, a obecnie liczba ta jest dwukrotnie większa. W ślad za znanymi osobistościami na Instagramie zaczęły coraz częściej pojawiać się firmy i marki. Obecnie swoje profile mają praktycznie wszystkie największe koncerny na świecie. 

W Polsce platforma ta wciąż jednak czeka na odkrycie. Wydaje się, że w najbliższej przyszłości hitem wśród mediów społecznościowych w Polsce będzie właśnie Instagram (na razie w Polsce wersja przeglądarkowa ma 1,5 mln użytkowników miesięcznie). To coraz bardziej popularne medium społecznościowe oferuje markom wszystko to, co niezbędne do prowadzenia skutecznej komunikacji marketingowej. Jakby tego było mało, ostatnio wprowadzono możliwość zamieszczania reklam i postów sponsorowanych. Ponadto, o czym warto wspomnieć, serwis ma w odróżnieniu od innych tego rodzaju portali, bardziej rozrywkowo – lifestylowy charakter. To swego rodzaju połączenie tablicy reklamowej z luksusowym tabloidem. 

Według SumAll, serwis Instagram w roku 2013 okazał się najbardziej efektywną platformą społecznościową w komunikacji marketingowej. Opinia ta została wystawiona na podstawie analizy 6 tys. profilów ich klientów korzystających z portalu. Serwis w roku 2013 zanotował ogromny wzrost liczby użytkowników i tempo ich rejestracji nieustannie wzrasta. Ponadto poziom ich zaangażowania był prawie trzykrotnie większy niż w innych mediach społecznościowych. 

reklama

Potencjał w komunikacji marketingowej 

Eksperci wskazują, że obecnie każda licząca się marka myśląca poważnie o sprzedaży swoich produktów na całym świecie, musi być obecna na Instagramie. Serwis ma ogromny potencjał właśnie pod tym względem. Wpisuje się w bardzo popularny ostatnio trend marketingu obrazkowego, który polega na promocji produktów i kreowaniu wizerunku przy pomocy zdjęć i materiałów video. Moda na taką formę komunikacji to wyjście naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, którzy nie mają czasu (ani ochoty) na czytanie wszelkiego rodzaju tekstów informacyjnych i promocyjnych. Przy pomocy obrazów można szybciej wywołać emocje, a przecież o to głównie chodzi w marketingu. Na dodatek coraz więcej ludzi korzysta ze smartfonów i tabletów, a na ich ekranach lepiej prezentują się zdjęcia i filmy niż długie teksty. 

Największe marki już na Instagramie 

Największe marki już na dobre zadomowiły się na Instagramie (Nike, Disney, Vans, Starbucks, Converse, Adidas, BMW). Większość spośród tych obecnych w serwisie, swoje produkty kieruje do młodych i zamożnych klientów. Królują marki modowe i motoryzacyjne. To właśnie grupy śledzące profile największych projektantów i producentów aut rosną najszybciej. 

Jak robią to topowe marki 

Światowe marki Instagram z powodzeniem wykorzystują do promocji nowych produktów oraz kreowania wizerunku. W celach promocyjnych publikują najczęściej zdjęcia i krótkie filmy video: 

- zdjęcia produktów w atrakcyjnym środowisku 
- zdjęcia produktów na linii produkcyjnej podczas produkcji 
- prywatne zdjęcia gwiazd, które użytkują produktu marki 
- krótkie filmy reklamowe. 

W ramach kreowania wizerunku znajdziemy: 

- zdjęcia przedstawiające epizody z życia firmy i pracowników 
- zdjęcia zza kulis produkcji (klienci są zawsze ciekawi, jak wygląda firma od środka, jak się produkuje konkretnych produkt) 
- zdjęcia z imprez charytatywnych, które organizuje firma 
- zdjęcia z historii firmy (niektóre marki, tak jak Red Bull, poprzez zdjęcia starają się pokazać całą swoją historię, związaną nie tylko ze sportami ekstremalnymi) 
- zdjęcia i filmy zza kulis własnych imprez i eventów, których sponsorem jest marka. 

Na Instagramie zdjęcia i filmy można publikować praktycznie w każdej chwili i również w każdej chwili użytkownicy mogą je przeglądać – wszystko dzięki rozpowszechnieniu się tabletów oraz smarfonów, z którymi większość posiadaczy rzadko kiedy się rozstaje. Z kolei częstotliwość postów firmy muszą dostosować do własnych wymagań i oczekiwań klientów. Należy także zachować równowagę pomiędzy zdjęciami czysto promocyjnymi, a zdjęciami wizerunkowymi i innymi. Najlepszym sposobem na zdobycie dużej liczby miłośników (śledzących profil) jest publikowanie zdjęć o charakterze ekskluzywnym, czyli takich, których klienci marki nie znajdą nigdzie indziej w sieci. Klienci – użytkownicy tego serwisu będą się czuli wtedy wyróżnieni. 

W mediach społecznościowych używanie hashtagów jest na porządku dziennym. W wielu poradnikach wskazuje się, aby ich jednak nie nadużywać (2-3 maks). Na podstawie analizy przeciętnego profilu na tym portalu można śmiało przyznać, że ta platforma stoi na równi z Twitterem pod tym względem. Wiele marek używa nawet po 10 hashtagów! 

Filmy video na Instagramie 

Odkąd Instagram wprowadził możliwość udostępniania krótkich filmów video, platforma ta zaczęła ewoluować w fascynujący sposób. Proces publikacji filmów na Instagramie jest niezwykle intuicyjny, co sprawia, że nawet mniej zaawansowani użytkownicy łatwo mogą dzielić się swoimi wrażeniami w formie dynamicznych filmików. Warto zauważyć, że w przeciwieństwie do innych platform, filmy na Instagramie nie zapętlają się automatycznie, co daje twórcom większą swobodę w prezentowaniu treści.

Dodatkowo, aplikacja na system iOS oferuje funkcję stabilizacji obrazu, co przekłada się na znaczne podniesienie jakości nagrywanych filmów. To ważne, zwłaszcza dla marek i producentów, którzy pragną dostarczać swoim widzom treści najwyższej jakości w sposób profesjonalny. Możliwość umieszczania filmów natychmiast stała się hitem wśród największych graczy na rynku. Uznane marki, takie jak Citroen, wykorzystują tę funkcję do prezentacji interesujących materiałów z imprez sportowych, w których biorą udział ich auta, budując unikalny wizerunek i angażując swoją społeczność.

Zastosowanie filmów na Instagramie staje się kluczowym elementem strategii marketingowej, umożliwiając markom nie tylko promowanie produktów, ale także pokazywanie kulisy działalności firmy, udziału w wydarzeniach charytatywnych czy nawet prezentację historii marki. Ta innowacyjna forma komunikacji wideo doskonale wpisuje się w oczekiwania współczesnych konsumentów, dla których szybkość przekazu i atrakcyjna forma są kluczowe.

Podsumowanie:

Instagram staje się areną nie tylko dla gwiazd, lecz także dla marek światowych koncernów. Eksperci w Grupa Tense wskazują, że obecność na Instagramie staje się nieodzowna dla każdej marki, chcącej skutecznie komunikować się z młodymi i zamożnymi klientami. Poprzez zdjęcia, filmy, a także nowo wprowadzone reklamy, Instagram oferuje unikalną przestrzeń do kreowania wizerunku i promocji produktów. Czy Polska również dostrzeże potencjał tego medium?

źródło: materiał prasowy nadesłany / sponsorowany

Redakcja Turek.net.plFB

redakcja@turek.net.pl

787 77 74 72

Podobne artykuły
Jak optymalizacja mobilna wpływa na...

Jak optymalizacja mobilna wpływa na pozycjonowanie w wynikach...

22 sierp.
Jakie korzyści przynosi pozycjonowanie sklepu...

Jakie korzyści przynosi pozycjonowanie sklepu i jak je osiągnąć?

12 czerw.
Jak rozpocząć swoją przygodę ze streamingiem?

Jak rozpocząć swoją przygodę ze streamingiem?

13 mrz.
Skuteczne Odzyskiwanie Porzuconych Koszyków w...

Skuteczne Odzyskiwanie Porzuconych Koszyków w E-commerce

7 lt.
Jaki VPN wybrać? Przewodnik po pięciu...

Jaki VPN wybrać? Przewodnik po pięciu najlepszych propozycjach

16 st.
Jak tworzyć nowoczesne strony internetowe?

Jak tworzyć nowoczesne strony internetowe?

31-03-2023

Komentarze ()

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie - kliknij w link "Zgłoś Facebookowi" przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

reklama
reklama
reklama