Urząd Miasta w Turku wyjaśnia nierzetelność informacji przekazanych przez jeden z portali
W nadesłanej dzisiaj do redakcji Turek.net.pl informacji z Urzędu Miejskiego w Turku w sprawie zgodności z prawem zwołania sesji Rady Miejskiej w dniu 10 lutego 2020 r. czytamy, że sesja odbyła się zgodnie z prawem. Fakt potwierdziła radnym podczas obrad radca prawny Anna Szczepocka, powołując się przy tym na odpowiednie przepisy prawa.
Jak informuje Urząd Miasta sesja zwołana w trybie nadzwyczajnym 10 lutego 2020 odbyła się zgodnie z prawem i statutem UM. Na złamanie prawa w tej kwestii ubolewał jeden z publikatorów internetowych. Wg informacji Urzedu Miasta, mimo przesłania wyjasnień o błędzie w przekazanej opini publicznej przez ów publikator informacji, redakkcja omówiła publikacji wyjaśnień Urzędu Miasta.
Poniżej pełna treść informacji przesłanej przez Urząd Miejski w Turku:
W związku z opublikowaną na jednym z portali lokalnych nieprawdziwą informacją, informujemy co następuje:
Sesja zwołana prawidłowo
- W poniedziałek, 10 lutego 2020 r. w Urzędzie Miejskim w Turku odbyła się sesja Rady Miejskiej Turku, zwołana w trybie nadzwyczajnym.
- O terminie nadzwyczajnego posiedzenia Rady Miejskiej, wszyscy radni poinformowani zostali w piątek, 7 lutego 2020 r.
- Zgodnie ze Statutem Gminy Miejskiej Turek (rozdział 6 § 25), Przewodniczący Rady zwołuje radnych na sesję „poprzez gońca lub w inny skuteczny sposób”.
- Dowodem na to, że radni zostali zwołani prawidłowo, a przede wszystkim skutecznie, jest obecność na sesji 18 radnych (spośród 21).
- Prawidłowość zwołania sesji potwierdziła radnym podczas obrad radca prawny Anna Szczepocka, powołując się przy tym na odpowiednie przepisy prawa.
- Na przyszłość radzimy, zanim się coś napisze lub radni coś powiedzą, aby wcześniej zaznajomili się ze Statutem Gminy Miejskiej Turek, a nie wprowadzali opinii publicznej w błąd.
Urząd Miejski w Turku
PS
Redakcja odmówiła publikacji powyższej informacji