Mieszkaniec powiatu stracił 2,5 tysiąca złotych! Nowe metody cyberoszustów!

2,5 tysiąca złotych stracił mieszkaniec powiatu tureckiego, który, działając w dobrej wierze, przelał pieniądze na konto córki w potrzebie. Niestety, jak się później okazało, podali się za nią oszuści.
Wszystko wskazuje na to, że cyberprzestępcy przygotowali nowy schemat oszustwa. Na Komendę Powiatową Policji w Turku zgłosił się mieszkaniec powiatu, który powiadomił o oszustwie na jego szkodę. Jak ustalono, w sobotę otrzymał z nieznanego numeru wiadomość o treści „Czesc tato. To mój nowy numer. Możesz usunąć ten stary. Wyślij wiadomość na whatsapp”. Dalsza rozmowa przeniosła się do wspomnianego komunikatora, gdzie osoba podawała się za córkę pokrzywdzonego. W trakcie rozmowy oszust napisał, że telefon wpadł do toalety i potrzebuje 2499 zł na zakup nowego. W wiadomości podał numer konta, na które mężczyzna wykonał przelew natychmiastowy na 2500 zł. Po tym pokrzywdzony próbował dzwonić na numer telefonu, lecz był on zajęty lub nikt nie odbierał. W niedzielę rano skontaktował się z córką, która wszystkiemu zaprzeczyła.
Policja apeluje o ostrożność i przypomina o ograniczonym zaufaniu podczas takich kontaktów. Musimy pamiętać o tym, że oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, żeby uzyskać jak najwięcej informacji. W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Każdą prośbę o przesłanie pieniędzy lub podanie danych konta bankowego powinno się traktować jako próbę oszustwa. W takiej sytuacji najlepiej się rozłączyć, a potem oddzwonić i zweryfikować przekazane informacje.

Anna Wiśniewska-Kocik
Dziennikarka Turek.net.plFB
email: ania@turek.net.pl