niedziela 24 października 2021

Arety, Marty, Marcina

10°C zachmurzenie duże Pogoda 7 dni »
reklama

W gminie Dobra podniosą opłaty za śmieci. Powodem koszty transportu.

W gminie Dobra podniosą opłaty za śmieci. Powodem koszty transportu.
 

W ramach XXXVIII Sesji Rady Miejskiej w Dobrej, która odbyła się w czwartek 23 września, rajcy gminy podjęli m.in. decyzję o podwyższeniu stawek za odbiór śmieci. Zmiany opłat to głównie efekt wzrostu kosztów transportu.

W związku z dostosowaniem zasad i opłat odbioru śmieci w gminie Dobra do wymogów „ Ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach”  Radni gminy Dobra musieli podjąć decyzję o zmianach dotychczasowych stawek za odbiór odpadów. Radni zaakceptowali zaproponowane przez Urząd Miasta nowe - wyższe stawki, które będą dość znaczące. Sposób naliczania opłat odbioru śmieci nie zmienił się, jest to nadal opłata naliczana od jednej osoby, która wyniesie po podwyżce 23 zł za śmieci segregowane. Dotychczas opłata wynosiła 17 zł. Dla osób posiadających kompostownik opłatabędzie niższa o 1 zł. Śmieci nieposegregowane to koszt 46 zł na miesiąc.

reklama

Zmiany dotyczą także opłaty za odbiór pojemnika w nieruchomościach niezamieszkałych. Nowe stawki to opłata za pojemnik 120 litrów - 6 zł, 240L - 13 zł, 660L - 36 zł a 1100L 61 zł. Opłaty te dotyczą nieruchomości niezamieszkałych czyli jednostek należących do gminy w tym szkół, przedszkoli, żłobka, Zakład Gospodarki Komunalnej.

Jak poinformowano koszty za gospodarkę odpadami to w znaczącym stopniu opłaty związane z transportem. Jako że gmina nie może już stosować zryczałtowanej opłaty za transport odpadów należało rozpisać przetarg natę usługę co wpłynęło znacząco na koszt ich odbioru od mieszkańców i podmiotów na terenie gminy. Przedstawione w ramach sesji wyliczenia wskazały na znaczący wzrost szacowanych kosztów odbioru, który kształtuje się teraz w rozbiciu na miesięczne opłaty ponoszone przez gminę na poziomie ponad 70 tyś zł. Dla porównania wskazano, że dotychczasowy koszt miesięczny dla gminy wynosił w okolicach 39 tyś zł.

Zmianie ulegnie także opłata ryczałtowa za odpady odbierane od właścicieli 299 domków letniskowych usytuowanych w granicach gminy, która w formie zryczałtowanej wyniesie maksymalną stawkę jaką przewidział ustawodawca czyli 191 zł. Jak wskazano rzeczywiste koszta dla jednego domku letniskowych wynoszą wg nowych realiów ponad 243 zł.

Podobne artykuły

Wysprzątali miasto i las. MDP Ogniki i...

Wysprzątali miasto i las. MDP Ogniki i uczniowie...

20 wrz.
W weekend

W weekend "Sprzątanie świata - Polska 2021". Do...

16 wrz.
Kontrole na drogach powiatu w ramach akcji...

Kontrole na drogach powiatu w ramach akcji "Stop...

8 wrz.

Komentarze ()

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie - kliknij w link "Zgłoś Facebookowi" przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

reklama
reklama
reklama