wtorek 23 kwietnia 2024

Ilony, Jerzego, Wojciecha

reklama

Pozycjonowanie lokalne - krok numer jeden w e-marketingu biznesów lokalnych

artykuł partnera

Pozycjonowanie lokalne - krok numer jeden w e-marketingu biznesów lokalnych
 

Jak zwiększyć widoczność lokalnego biznesu w bezpłatnych wynikach wyszukiwania? Pozycjonowanie lokalne może okazać się strzałem w dziesiątkę! Celem działań z tego zakresu jest uzyskanie miejsca w TOP 10 na frazy lokalne, czyli zawierające nazwę obszaru, na którego terenie świadczymy usługi. Co warto wiedzieć na ten temat?

Pozycjonowanie lokalne - czym jest, czy warto się na nie zdecydować?

Na czym polega pozycjonowanie lokalne i dlaczego warte jest uwagi? Zacznijmy od odpowiedzi na pierwsze z pytań. Pozycjonowanie lokalne, inaczej local SEO, to szereg działań w obrębie strony www i poza nią. Celem prac jest zwiększenie widoczności na frazy lokalne, przykładami takich fraz będą: agencja SEO Poznań, fryzjer Sosnowiec, restauracja Kochanowskiego Toruń.

reklama

Wysokie pozycje na frazy lokalne sprawią, że strona www naszego biznesu będzie wyświetlała się użytkownikom szukającym usług i produktów w mieście lub dzielnicy, na których terenie świadczymy usługi. Posłużmy się przykładem. 

Osoba chcąca kupić kwiaty, przebywająca w Poznaniu, na osiedlu Polanka, zainteresowana będzie kwiaciarniami właśnie w tej okolicy. Kierowca, któremu zepsuł się samochód, szukał będzie warsztatu samochodowego w sąsiedztwie, turyści przebywający w centrum Warszawy, którzy chcą zjeść coś smacznego, udadzą się do restauracji w pobliżu.

Użytkownicy przebywający w miejscu, w którym świadczymy usługi, mogą stać się naszymi klientami, powinniśmy więc skupić się na tym, by bez problemów znaleźli naszą ofertę. 

Na czym polega pozycjonowanie lokalne? 

Na czym polega pozycjonowanie lokalne? Przebiega bardzo podobnie do pozycjonowania ogólnopolskiego. Strona optymalizowana jest jednak pod frazy zawierające lokalizację. Frazy kluczowe z nazwą miasta, dzielnicy umieszczane są w treści, w nagłówkach, w nazwach zdjęć, metadanych, atrybutach alt. Często też tworzone są landingi na konkretne miasta, a nawet na dzielnice miast. 

reklama

Bardzo ważne jest także, aby na stronie znalazły się dokładne dane teleadresowe firmy. 

Jakie jeszcze działania są konieczne, by strona www wyświetlała się w TOP10 bezpłatnych wyników wyszukiwania? Są to: 

  • Linkowanie wewnętrzne ? to nawigacja, dzięki której użytkownicy, jak i roboty Google, mogą poruszać się po naszej stronie.

  • Budowa profilu linków ? w przypadku pozycjonowania lokalnego warto skupić się na pozyskiwaniu linków z lokalnych portali, najlepiej cieszących się autorytetem i powiązanych tematycznie z naszą działalnością. 

  • Optymalizacja prędkości ładowania ? strona powinna ładować się w ułamku sekundy. 

  • Certyfikat SSL ? potwierdza szyfrowanie danych, użytkownik ma pewność, że strona jest bezpieczna. 

  • Tworzenie przyjaznych adresów URL ? zoptymalizowane adresy URL będą pomocne dla użytkowników, a jednocześnie pozytywnie wpłyną na widoczność naszej strony www.

  • Zaufany, wydajny hosting ? kiepski serwer to częste awarie i ryzyko ataków hakerskich. Przełoży się to na spadek widoczności w Google, ale też na utratę klientów. Warto więc zadbać o to, by nasza strona znajdowała się na zaufanym hostingu. 

Profil firmy w Google (dawniej wizytówka Googla Moja Firma)

Przy pozycjonowaniu lokalnym koniecznie musimy pamiętać o Profilu Firmy w Google, dawniej wizytówce Google Moja Firma. To bezpłatny profil firmy, który wyświetla się nie tylko w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, ale także na mapach Google. To dodatkowe źródło ruchu, możliwości zaprezentowania usług, zwiększenie rozpoznawalności. 

Na profilu powinny znaleźć się dokładne dane teleadresowe firmy (takie same, jak na stronie), możemy też umieścić zdjęcia, wpisy, informacje o naszej działalności. 

Pozycjonowanie lokalne ? dla jakich branż? 

Kiedy w szczególności warto pomyśleć o pozycjonowaniu lokalnym? Będzie to dobra opcja dla wszystkich biznesów, które nie działają na terenie całej Polski, a wyłącznie na określonym obszarze, na przykład w konkretnym mieście lub miastach, dla firm chcących dotrzeć do klientów z konkretnej dzielnicy czy z danego województwa. Najczęściej na taką formę e-marketingu decydują się następujące branże: 

  • gastronomia

  • hotelarstwo

  • beauty 

  • medycyna 

  • siłownie, kluby fitness

  • kwiaciarnie

  • piekarnie

  • przedszkola, żłobki, szkoły

  • sklepy stacjonarne. 

Pozycjonowanie lokalne ? zalety 

Jakie zalety związane są z pozycjonowaniem lokalnym? Jest ich wiele, wśród najistotniejszych możemy wymienić takie, jak: 

  • Zwiększenie widoczności w internecie (a to dziś podstawa).

  • Pozycjonowanie to także optymalizacja strony www. Dzięki temu witryna stanie się bardziej przyjazna dla użytkowników (również tych, którzy trafią na naszą stronę innymi kanałami niż bezpłatne wyniki wyszukiwania).

  • Przewaga nad konkurencją, zwłaszcza nad rywalami, którzy nie inwestują w e-marketing.

  • Większa rozpoznawalność, pozycja eksperta w branży, większe zaufanie klientów.

Rozbłyśnij na rynku lokalnym - pozycjonowanie z 1stplace.pl

Strona www Twojego biznesu nie jest widoczna w Google? Klientów nie przybywa, a Ty czujesz, że przegrywasz z konkurencją? Czas to zmienić! 1stplace.pl zadba o to, by wszystko obróciło się o 180 stopni. 1stplace.pl to agencja e-marketingu, która specjalizuje się w skutecznym pozycjonowaniu stron www (zarówno w pozycjonowaniu lokalnym, jak i ogólnopolskim i zagranicznym). 

Redakcja Turek.net.plFB

redakcja@turek.net.pl

787 77 74 72

Podobne artykuły
Jak rozpocząć swoją przygodę ze streamingiem?

Jak rozpocząć swoją przygodę ze streamingiem?

13 mrz.
Skuteczne Odzyskiwanie Porzuconych Koszyków w...

Skuteczne Odzyskiwanie Porzuconych Koszyków w E-commerce

7 lt.
Instagram - Potęga Obrazu w Świecie Gwiazd i...

Instagram - Potęga Obrazu w Świecie Gwiazd i Biznesu

2 lt.
Jaki VPN wybrać? Przewodnik po pięciu...

Jaki VPN wybrać? Przewodnik po pięciu najlepszych propozycjach

16 st.
Jak tworzyć nowoczesne strony internetowe?

Jak tworzyć nowoczesne strony internetowe?

31-03-2023
Co wziąć pod uwagę podczas planowania...

Co wziąć pod uwagę podczas planowania optymalizacji strony internetowej?

21-02-2023

Komentarze ()

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie - kliknij w link "Zgłoś Facebookowi" przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

reklama
reklama
reklama