czwartek 21 listopada 2019

Janusza, Marii, Reginy

reklama
Wzorek

Procedura sprzedaży "domu dziecka" trwa. Roszczeń póki co nikt nie zgłasza

Procedura sprzedaży
 

W lutym tego roku radni powiatowi przyjęli projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż terenu i budynek dawnego „domu dziecka”. Co dzieje się w tej kwestii? Tego dowiedzieli się uczestnicy sesji Rady Powiatu w poniedziałek 29 maja.

Jak można było usłyszeć podczas lutowej sesji, wspomniana działka to teren o powierzchni około 3,4 hektara. Znajduje się na niej zabytkowy dworek, w którym mieściła się siedziba Państwowego Domu Dziecka w Turku. Tam też ulokowany jest budynek gospodarczo-garażowy. Cała nieruchomość wpisana jest w rejestr zabytków na podstawie decyzji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w Koninie.

reklama

Rozwojem sprawy zainteresowany jest Marian Mirosław Marczewski. – Na jakim etapie są sprawy związane ze sprzedażą tego obiektu po domu dziecka, by ten obiekt nie niszczał? Taką uchwałę podjęliśmy. Pytam nie dlatego, że chcę kupić, choć tak słychać w mieście Turku. Po prostu pytam, na jakim to jest etapie – mówił radny.

Odpowiedzi Marczewskiemu udzielił starosta Seńko.– Informacja o zamiarze sprzedaży była wywieszona w urzędzie. Znalazła się także w prasie lokalnej. Zgodnie z procedurą takie ogłoszenie musi być także w prasie ogólnopolskiej, przez odpowiedni czas, dwa miesiące. Po tych dwóch miesiącach można składać oferty. Taka jest procedura w tym zakresie przewidziana. Do 16 maja był termin składania ewentualnych roszczeń, gdyby ktoś chciał je wnosić.

Marian Marczewski postanowił się upewnić, czy dobrze rozumie i nie pojawili się ludzie, roszczący sobie prawa do byłego „domu dziecka”. – Przepraszam, bo nie do końca zrozumiałem. Czy zgłoszone zostały jakieś roszczenia? – upewniał się Marczewski. – Nie – wyjaśniał starosta Seńko.

Gwoli przypomnienia – władze powiatu tureckiego zamierzają zbyć przedmiotową nieruchomość z uwagi na fakt, iż obecnie nie posiada ani potrzeb ani możliwości finansowych jej zagospodarowania. Obiekt nie jest użytkowany od 2015 roku. Zbycie tej nieruchomości, prócz przyniesienia powiatowi dochodu, stworzy możliwość jej odpowiedniego zagospodarowania przez inny podmiot. Powiat widzi w tym korzyść polegającą na rewitalizacji obiektu, jego otoczenia oraz przywrócenia walorów użytkowych. Zbycie nieruchomości stworzy realną szansę na uniknięcie pogorszenia stanu technicznego zabytkowego obiektu, a powiatowi pozwoli na uzyskanie środków finansowych na inne zadania.

AW

Procedura sprzedaży

Podobne artykuły

Na żywo Sesja Rady Powiatu - transmisja wideo

Na żywo Sesja Rady Powiatu - transmisja wideo

28 mrz.
III Sesja Rady Powiatu Tureckiego w skrócie

III Sesja Rady Powiatu Tureckiego w skrócie

17-12-2018
II Sesja Rady Powiatu Tureckiego w skrócie

II Sesja Rady Powiatu Tureckiego w skrócie

01-12-2018

Komentarze ()

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie - kliknij w link "Zgłoś Facebookowi" przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

reklama
reklama
reklama