czwartek 25 kwietnia 2024

Jarosława, Marka, Wiki

reklama

Marketing 360, czyli jak nadążać za zmianami?

Marketing 360, czyli jak nadążać za zmianami?
 

Trendy, strategie i narzędzia marketingowe używane do promowania marek zmieniają się dynamicznie, tak samo jak dynamicznie zmieniają się upodobania konsumentów. To, co przynosiło korzyści jeszcze rok czy dwa lata temu, dzisiaj lub jutro może być już nieskuteczne. Aby dopasować odpowiednie strategie i narzędzia do danej marki, agencja marketingowa musi stale trzymać rękę na pulsie i wiedzieć, które z dostępnych kanałów i strategii wykorzystać. Ważne jest bowiem zarówno działanie na różnych frontach, jak i umiejętne dopasowanie dostępnych narzędzi i kanałów. Sprawdź, czym zajmują się agencje marketingowe i dlaczego strategia marketingu 360 stopni jest tak skuteczna.

Dywersyfikacja działań w marketingu 360

reklama

Agencja marketingu 360 zajmuje się działaniem na różnych płaszczyznach z wykorzystaniem skrupulatnie wybranych i dopasowanych narzędzi, kanałów i metod. Chodzi o to, by docierać do odbiorców z różnych stron, a nie celować do nich na oślep ze wszystkich dostępnych narzędzi. W marketingu 360 ważne jest precyzyjne ułożenie mozaiki, a potem umiejętne i racjonalne otoczenie konsumenta przekazami reklamowymi. Konsument powinien znaleźć się w centrum koła tworzonego przez komunikaty marketingowe (stąd w nazwie wzięło się 360°).

Niezbędna jest także spójność przekazów – tzw. kampanie 360 muszą być zintegrowane na różnych płaszczyznach i w różnych kanałach komunikacji.

Warto wiedzieć! Współpraca z jedną agencją marketingową czy z kilkoma?

Można by pomyśleć, że współpracując z kilkoma agencjami i angażując je do różnych działań, osiągnie się lepsze rezultaty, a marka będzie promowana w sposób różnorodny i skuteczny. Niestety w praktyce często okazuje się, że zatrudnianie kilku specjalistów z różnych firm marketingowych jest nieefektywne. Dlaczego? Ponieważ trudno w ten sposób zadbać o sprawną komunikację i zachować spójność działań. Jeśli oddajesz działania marketingowe jednej agencji, zwiększasz szanse na to, że opracuje ona skuteczną strategię i że poszczególne działania nie będą się wykluczać. Dużo łatwiej też komunikować się z przedstawicielami jednej agencji niż koordynować działania kilku różnych firm. Zatrudniając agencję, która zajmuje się kompleksowymi usługami, nie będziesz musiał czekać, aż jedna strona dostarczy składowe projektów drugiej. Dzięki temu praca nad wdrożeniami będzie przebiegać szybko i sprawnie.

reklama

Jakich narzędzi używają firmy marketingowe w ramach marketingu 360?

Agencje marketingowe mogą korzystać z szeregu działań, zarówno w Internecie, jak i offline. Dobra firma marketingowa może zaoferować Ci działania m.in. w następujących obszarach:

  • Analityka i strategia – to podstawa działań marketingu 360. Żeby poprawić efektywność działań, konieczne są nieustanne analizy danych i analizy konkurencji, audyty SEO, audyty techniczne WEB czy Google Analytics, a także opracowanie najlepszej strategii digital.

  • Strona www – strona internetowa to jeden z filarów promocji marki. Bez niej trudno o skuteczne kampanie. Jednak nie wystarczy wszystko jedna jaka strona – musi być zaprojektowana i wdrożona z głową. Witryna powinna być przejrzysta i czytelna, nowoczesna, intuicyjna w obsłudze, atrakcyjna wizualnie, działająca szybko i sprawnie, a także odpowiednio zoptymalizowania pod kątem SEO i SEM. Aby tak się stało, powinni nad nią pracować specjaliści z różnych dziedzin – zarówno UX designerzy, graficy czy specjaliści od optymalizacji treści, jak i programiści oraz eksperci od promocji. Dobra agencja marketingowa zaoferuje Ci kompleksowe działania i stworzy witrynę, która przyczyni się do sukcesu Twojej marki.

  • Content marketing – czyli tzw. marketing treści. Do działań z tego zakresu zalicza się m.in. regularne tworzenie oraz dystrybucja atrakcyjnych, wartościowych i przydatnych dla użytkowników treści. Content na stronie www czy w mediach społecznościowych musi być nie tylko dobrze zoptymalizowany pod kątem SEO, ale też (a może przede wszystkim) ciekawy i interesujący dla użytkowników. Musi zainteresować odbiorców i zatrzymać ich uwagę. Agencja marketingu 360 ma za zadanie stworzyć takie treści, które przyciągną szerokie grono osób zainteresowanych usługami czy produktami marki.

  • Kampanie online – dobre firmy marketingowe znają się na prowadzeniu kampanii z wykorzystaniem najskuteczniejszych narzędzi (i mają do nich dostęp). Są nimi np. Google Ads, Facebook Ads, Native Ads, Ruch Media czy Programmatic. Prowadzą też kampanie mailowe, remarketingowe, display czy niestandardowe kampanie online.

  • Kreacje agencje marketingowe w ramach marketingu 360 zajmują się m.in. tworzeniem kreacji statycznych, dynamicznych czy mailingowych, a także animacji, ilustracji i grafik, brandingiem, remarketingiem dynamicznym czy tworzeniem niestandardowych formatów reklamowych. Jednym słowem dbają o stronę wizualną zarówno stron www czy profili w mediach społecznościowych, jak i wszelkich przekazów reklamowych.

Aby marketing 360 był skuteczny, agencja musi mieć odpowiednie kompetencje i doświadczenie. Zanim zdecydujesz się na współpracę z konkretną firmą, sprawdź jej portfolio, przyjrzyj się jej działaniom i sposobowi komunikacji. Wybierz rozsądnie, żeby współpraca była efektywna i przyjemna.

Redakcja Turek.net.plFB

redakcja@turek.net.pl

787 77 74 72

Podobne artykuły
Jak treść na stronie wpływa na jej pozycje w...

Jak treść na stronie wpływa na jej pozycje w Google?

18-02-2022
Pozycjonowanie stron www przynosi liczne...

Pozycjonowanie stron www przynosi liczne korzyści. Sprawdź, ile...

13-09-2021
Rozwijanie bazy klientów - poznaj sprawdzone...

Rozwijanie bazy klientów - poznaj sprawdzone sposoby

27-01-2021
Jak działa marketing w sieci?

Jak działa marketing w sieci?

25-12-2020

Komentarze ()

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie - kliknij w link "Zgłoś Facebookowi" przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

reklama
reklama
reklama