Pozycjonowanie stron www przynosi liczne korzyści. Sprawdź, ile zyskują firmy z TOP 3 Google!
materiał partnera
Uwaga konsumentów koncentruje się teraz przede wszystkim na internecie. Praktycznie każdą decyzję zakupową podejmują na podstawie tego, co znajdą w wyszukiwarce. A Google jest największym i najpopularniejszym takim serwisem w całej globalnej sieci. Używa go nawet 96% internautów, podczas gdy udziały pozostałych wyszukiwarek razem wziętych nie dobijają do 4%! Dlatego przystępując do pozycjonowania firmowej strony w internecie, trzeba kierować się wytycznymi jakościowymi Google.
Strony z trzech pierwszych miejsc w wyszukiwarce przejmują od 90 do 97,5% całego ruchu
Twórcy z kalifornijskiego Mountain View rozwijają swoją usługę w jednym głównym kierunku. Google postawiło sobie za cel, aby prezentować internautom witryny o najwyższym poziomie merytorycznym i technicznym. Takie, które najlepiej odpowiadają na otrzymane zapytanie oraz potrzeby użytkownika, rozpoznawane także dzięki gromadzonym danym o preferencjach. I w większości przypadków algorytmy potrafią trafnie przefiltrować zindeksowane serwisy internetowe, a następnie ułożyć ich hierarchię od najlepszego na samej górze. Dlatego użytkownicy nie muszą szukać daleko, Google podaje im wszystko jak na tacy.
Takie działanie wyszukiwarki sprawia, że pozycjonowanie stron www musi polegać na poprawie szeroko pojmowanej jakości. Co to dokładnie oznacza? Według specjalistów SEO z agencji AFTERWEB dla Google największe znaczenie mają:
-
unikalne treści na wysokim poziomie merytorycznym
-
czytelna, maksymalnie intuicyjna nawigacja
-
poprawne działanie i wyświetlanie witryny na ekranach urządzeń mobilnych
-
jak najkrótsze czasy wczytywania zawartości strony
-
dbałość o wszelkie aspekty user experience
-
zewnętrzne linki polecające
Więcej unikalnych użytkowników odwiedzających firmową stronę oznacza większe szanse konwersji
Łącznie algorytmy Google uwzględniają ponad 200 różnych czynników rankingowych. Trzeba zaznaczyć, że nie na wszystkie ma się jakikolwiek wpływ – żeby wymienić tylko historię stron odwiedzanych przez danego użytkownika czy to, jak pozycjonuje się konkurencja. Z tego względu konieczne jest opracowanie maksymalnie efektywnej strategii SEO, a także modyfikowanie jej stosownie do zmieniającej się sytuacji. Dotyczy to również modyfikacji algorytmów Google, które mogą na nowo rozdać karty w internetowej rozgrywce o zainteresowanie i portfele klientów.
Aby uniknąć gwałtownych spadków, trzeba trzymać się jak najściślej wysokich, internetowych standardów. Specjaliści od marketingu w wyszukiwarce wyróżniają techniki White i Black Hat SEO. „Biały kapelusz” oznacza pozycjonowanie stron www w pełni zgodnie z kompletem wytycznych Google. Natomiast do drugiej kategorii zalicza się metody, które grożą nałożeniem filtrów lub banów, odpowiednio obniżających pozycje w wyszukiwarce albo całkowicie wyrzucające domenę z indeksu. Dlatego trzeba postępować z nimi niezwykle ostrożnie – dawkowane rozsądnie potrafią pomóc w awansie do upragnionego TOP 3 Google na transakcyjne słowa kluczowe.