poniedziałek 10 sierpnia 2020

Bianki, Borysa, Wawrzyńca

Obserwatorium astronomiczne i inne innowacje. "Dwójka" wzbogaci się o nową bazę oświatową

Obserwatorium astronomiczne i inne innowacje.
foto: TIM Fotostudio / www.timfotostudio.pl

Już wkrótce Gimnazjum nr 2 w Turku wzbogaci się o nowoczesną bazę oświatową, dzięki które uczniowie będą mogli rozwijać swoją wiedzę przyrodniczą. Szczególnie zadowoleni mogą być osoby, które pasjonują się astronomią.

Miasto Turek otrzymało dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej na realizację dwóch projektów edukacyjnych, które realizowane będą w budynku Gimnazjum nr 2 w Turku. W szkole imienia Mikołaja Kopernika powstanie zewnętrzne obserwatorium astronomiczne do obserwacji słońca, gwiazd, planet i księżyca oraz meteorologiczne do obserwacji zjawisk atmosferycznych.

W turkowskiej „Dwójce” powstanie także innowacyjne Eksperymentarium Nauk Przyrodniczych „Mały Kopernik”, wyposażone w nowoczesny sprzęt i pomoce dydaktyczce do prowadzenia doświadczeń (m.in. dron, mikroskopy cyfrowe, odbiornik GPS GIS, interaktywną mapę hipsometryczną i wiele innych), nowoczesne laboratorium fonetyczne do nauki języków obcych, przyszkolne boisko wielofunkcyjne wraz z bieżnią 4-torową oraz skocznią do skoku w dal.

W tej nowoczesnej bazie dydaktycznej wnioskodawcy zaplanowali szereg różnorodnych zajęć edukacyjnych dla uczniów. Zupełną nowością będą interdyscyplinarne zajęcia przyrodnicze „Eksperymentarium młodego odkrywcy”, których program realizowany będzie przez nauczycieli fizyki, biologii i geografii.

Na wdrażany w gimnazjalnej dwójce program pn. „Odkrywczo, eksperymentalnie i aktywnie!” miasto pozyskało łącznie 1.085.000 zł ze środków Unii Europejskiej. Oba projekty znalazły się na bardzo wysokich miejscach list rankingowych.

Źródło: miastoturek.pl / oprac. M. Derucki