Jak wybrać agencję SEO?
Dobrze wybrana agencja SEO ma ogromny wpływ na rozwój Twojej firmy. Firma zajmująca się reklamą w Internecie, którą określamy agencją SEO, odpowiada głównie za pozycjonowanie stron internetowych, czyli SEO (Search Engine Optimization). Trzeba pamiętać, że optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe to długotrwały proces. Z tego powodu, gdy wybierasz usługodawcę, powinieneś mieć na uwadze pewne kryteria. W tym artykule dowiesz się nie tylko, jak wybrać agencję SEO, ale również, na jaki model rozliczania się zdecydować.
Agencja SEO - na co zwrócić uwagę?
Jeżeli zastanawiasz się, czy firma zajmująca się reklamą w Internecie, jest godna zaufania i warto powierzyć jej pozycjonowanie stron www, weź pod uwagę następujące kryteria:
-
zgodność z polityką Google,
-
podejście do klientów,
-
rekomendacje,
-
doświadczenie,
-
zakres oferowanych usług.
W związku z tym, że pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google to długotrwały proces, warto zwrócić uwagę na to, czy agencja SEO dba o długofalowe rezultaty współpracy. W tym wypadku chodzi o to, aby reklama w Internecie nie naruszała wytycznych dla webmasterów. Dobra agencja SEO nie narusza bowiem polityki Google.
Rozważając, czy firma zajmująca się reklamą w Internecie jest odpowiednim usługodawcą dla Ciebie, powinieneś także wziąć pod uwagę podejście do klientów. Agencja SEO już w trakcie pierwszej rozmowy powinna zrobić dobre wrażenie, pytając o Twoje cele, a także model biznesowy Twojej firmy.
Agencja, której chcesz powierzyć marketing internetowy, powinna udostępnić Ci swoje referencje. Bardzo często agencja zajmująca się reklamą w Google publikuje na swojej stronie internetowej listę dotychczasowych klientów, a także tych, którzy polecają jej usługi.
Równie ważne jest doświadczenie firmy, z której usług chcesz skorzystać. Dla przykładu, gdy prowadzisz biznes e-commerce (handel za pośrednictwem Internetu), przekonaj się, jakie doświadczenie ma wybrana agencja SEO w usłudze takiej jak pozycjonowanie sklepów internetowych. Z kolei, jeśli jesteś lokalnym przedsiębiorcą i prowadzisz dla przykładu niewielki salon kosmetyczny, sprawdź, czy firma zajmująca się reklamą w Internecie zaoferuje Ci skuteczne pozycjonowanie strony lokalne (reklama w Internecie skierowana do użytkowników z określonego rejonu geograficznego – na przykład miasta). Być może rozważaną agencję SEO rekomendują już inni działający stacjonarnie usługodawcy.
Decydując się na usługę taką jak optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe, warto także zapoznać się z listą pozostałych usług, z których możesz skorzystać. Bardzo często agencja SEO może zaoferować Ci nie tylko pozycjonowanie strony internetowej, ale również SEM (Search Engine Marketing), czyli pozycjonowanie strony w Google wraz z dystrybucją reklam PPC (Pay Per Click), czyli takich, w których reklamodawca płaci za kliknięcie w reklamy.
Pozycjonowanie stron w Google + agencja SEO - jaką umowę wybrać?
Agencja SEO może zaoferować podpisanie jednej z trzech rodzajów umów. Są to:
-
umowa abonamentowa,
-
umowa „pozycjonowanie na efekt”,
-
umowa hybrydowa.
Rodzaj umowy ma duży wpływ na cały proces pozycjonowania. Określa on, za co tak naprawdę klient płaci swojemu usługodawcy.
Umowa abonamentowa oznacza, że właściciel strony internetowej płaci stałą miesięczną kwotę agencji SEO. Ten rodzaj podpisanego dokumentu gwarantuje stabilność finansową zarówno klientowi, jak i agencji SEO.
Umowa „pozycjonowanie na efekt” oznacza, że koszty ponoszone przez klienta agencji SEO zależą od rezultatów pozycjonowania.
Umowa hybrydowa jest z kolei stanem pośrednim pomiędzy umową abonamentową oraz umową „pozycjonowanie na efekt”. W tym przypadku wysokość opłat zależy zarówno od ustalonej stałej kwoty, jak i od osiąganego przez firmę zajmującą się reklamą w Internecie rezultatu.
Kierując się wszystkimi opisanymi powyżej kryteriami, a także wybierając właściwy rodzaj umowy, pamiętaj również o tym, że pozycjonowanie strony www to proces długofalowy, ale przynoszący stabilne efekty.
Jakie rozwiązanie będzie najlepsze?
Sprawdź na https://www.sempire.pl/
Agencja SEM SEO SEMPIRE