Grzyby, grzybki, podgrzybki i nie tylko...

środa 05 października 2022

Flawii, Justyna, Rajmunda

14°C zachmurzenie małe Pogoda 7 dni »
reklama

Ćwiczenia na barki - jaki zestaw ćwiczeń warto regularnie wykonywać?

Ćwiczenia na barki - jaki zestaw ćwiczeń warto regularnie wykonywać?
 

Szerokie i umięśnione barki to domena mężczyzn. Co jednak nie oznacza, że kobiety również nie mogą popracować nad tą częścią sylwetki. Jak najbardziej mogą tego dokonać. Do wykonania są różnego rodzaju zestawy ćwiczeń. Można je wykonać samodzielnie, w zaciszu własnego domu. Warto również pamiętać o takich ćwiczeniach na siłowni. Tym bardziej, że ich wykonanie, łącznie z powtórzeniami, nie będzie zajmować tak dużej ilości czasu.

Dlaczego warto ćwiczyć barki?

Aktywność fizyczna zawsze ma konkretny cel. Ktoś chciałby schudnąć, wyrzeźbić konkretną partię mięśniową. Na ten temat można by mówić dużo. Skoro ktoś pracuje nad poszczególnymi elementami ciała, nie powinien zapomnieć o barkach. Chociaż nie jest to jedyny powód tego, aby takie ćwiczenia pomijać.

reklama

Barki to ten element ciała, mający za zadanie wspierać różnego rodzaju prace wysiłkowe. M.in. te, jakie wykonuje się na placach budowy. To także ta część ciała, jaka odpowiedzialna jest za zapewnienie stabilności, jeżeli chodzi o górę. W końcu barki łączą klatkę piersiową, plecy i ramiona w jedną całość. Nie można również zapomnieć o tym, że atletycznie wyrzeźbione barki to atrakcyjniejsza sylwetka. Zarówno, jeżeli chodzi o mężczyzn, jak również chłopców. Na samym końcu należy również nadmienić to, że dzięki wypracowanej górnej części ciała, w przyszłości zdecydowanie łatwiej będzie uniknąć kontuzji.

Ćwiczenia na barki w domu

Tego typu ćwiczenia, można wykonywać bez konieczności angażowania specjalnych sprzętów. Propozycje ćwiczeń znaleźć można m.in. na https://www.fit2fit.pl/cwiczenia-na-barki-w-domu/. Czy takie ćwiczenia są trudne? Oczywiście, że nie. Trzeba jednak pilnować tego, aby wszystkie ruchy były wykonywane w sposób prawidłowy. Do takich łatwych i popularnych ćwiczeń można zaliczyć:

  • pompki V - kwestia ułożenia ciała w kształt litery V. Ręce rozstawione na szeroko. Nogi zbliżone do siebie. Teraz pozostaje tylko wykonywać klasyczne pompki - do góry i do dołu. Panie na samym początku mogą wykonywać pompkę damską - na kolanach.

  • podnoszenie rąk do góry z rozstawieniem na kiju - nie ma sztangi, ale można użyć zwykłego kija, który należy chwycić na większą szerokość niż ma się barki. Kij należy podnosić równomiernie do góry i na dół. Poczynając od nóg do wysokości ramion. Ruch można rozszerzyć, unosząc ręce ponad głowę - wyprostowane lub na zgięciu. Kij można zastąpić butelkami od wody.

    reklama
  • splot dłoni za plecami - prawa ręka wędruje od dołu na plecy, lewa od góry, tworząc na środku splot. W takiej pozycji należy wytrzymać kilka sekund, a potem ręce należy zamienić. Ćwiczenie jest świetne również dlatego, że doskonale pomaga także rozciągnąć mięśnie, jakie znajdują się w tej części ciała.

Czas na efekty

Tak, wiele osób chciałoby efekty zobaczyć już po pierwszym treningu. Nie ma takiej opcji. Trzeba wytrwale poczekać na efekty. Aczkolwiek, już lepszą koordynację i możliwości wykonywania ruchów będzie można zobaczyć już po kilku treningach. Po jakim czasie widoczne będą efekty? Wszystko zależy od systematyczności. Jeżeli dana osoba faktycznie będzie poświęcać temu dużo czasu, to pierwsze efekty na pewno widoczne będą już po pierwszych trzech miesiącach regularnych ćwiczeń.

Ćwiczenia na siłowni

Na siłowni można wykonać wiele ćwiczeń, których celem będzie wyrzeźbienie barków. Możliwości są ogromne, tym bardziej, że do dyspozycji jest wiele sprzętu. Przykładowe zestawy ćwiczeń można znaleźć na https://www.fit2fit.pl/cwiczenia-na-barki-silownia/. Wśród takiej klasyki można wymienić m.in.:

  1. podciąganie na drążku przy szerokim rozstawie rąk - na samym początku będzie trudno wykonać nawet jeden raz. Ale trzeba próbować, aby z czasem móc wykonać większą ilość powtórzeń.

  2. ćwiczenia na atlasie z przyciąganiem rąk do siebie w pozycji zgiętej - ręce opiera się na specjalnych poduszkach, które przyciąga się do siebie jak najbliżej. Tak, aby mogły się one spotkać na poziomie twarzy. Potem ręce ponownie rozstawia się na boki. Na atlasie wykonuje się przynajmniej po kilka powtórzeń.

  3. wyciskanie hantli do góry lub sztangi - ćwiczenie podobne do butelek wody lub do kija. Wszystko trzyma się na ugiętych rękach, podnosząc je do góry.

Takich ćwiczeń jest cała masa - zarówno, jeżeli chodzi o warunki domowe, jak również siłownie. Kobiety powinny także pamiętać o tym, aby regularnie ćwiczyć barki. Bez obaw o to, że takie ćwiczenia zbyt mocno rozbudują ich klatkę piersiową, upodabniając je do mężczyzny. Taka sytuacja nie będzie miała miejsca - chociażby z tego względu, że płeć piękna nie ma takiej tendencji do produkowania tak dużej ilości testosteronu.

Redakcja Turek.net.plFB

email: redakcja@turek.net.pl

telefon: 787 77 74 72

Podobne artykuły

Formalności po porodzie - szczepienia, wizyty...

Formalności po porodzie - szczepienia, wizyty...

19 wrz.
Rehabilitacja po udarze. Dlaczego jest tak ważna?

Rehabilitacja po udarze. Dlaczego jest tak ważna?

14 wrz.
Dlaczego ręczniki po praniu są szorstkie i...

Dlaczego ręczniki po praniu są szorstkie i śmierdzą?

29 lip.

Komentarze ()

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie - kliknij w link "Zgłoś Facebookowi" przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

reklama
reklama
reklama