Rusza akcja dofinansowania usuwania azbestu
Zarząd Powiatu Tureckiego podjął uchwałę zatwierdzającą regulamin finansowania przedsięwzięcia pn. „Realizacja programu usuwania wyrobów zawierających azbest na terenie Powiatu Tureckiego w roku 2012”. Wnioski o dofinansowanie można będzie składać od dnia 4 czerwca w urzędach gmin na terenie powiatu.
Program usuwania azbestu ma na celu doprowadzenie do stopniowej eliminacji wyrobów zawierających azbest z naszego otoczenia oraz ich bezpieczne i prawidłowe unieszkodliwienie. Podobnie jak w latach ubiegłych Powiat zamierza udzielić pomocy osobom decydującym się na usunięcie elementów zawierających azbest z budynków.
Osoby zainteresowane uzyskaniem pomocy muszą spełniać następujące warunki: posiadać tytuł prawny do obiektu zlokalizowanego na terenie naszego powiatu, w zależności od charakteru planowanych prac przedłożyć zgłoszenie lub uzyskać pozwolenie na budowę od Starosty Tureckiego, jako organu administracji architektoniczno-budowlanej, oraz przedłożyć wypełniony wniosek do miejscowego urzędu gminy.
Wnioski można składać w terminie od 4 czerwca 2012 do 30 września 2012 roku. W ramach programu starostwo finansuje 100% kosztów demontażu i odbioru eternitu lub 100% samego odbioru zdjętego już eternitu.
Program finansowany jest z budżetu powiatu oraz gmin: Brudzew, Dobra, Kawęczyn, Malanów, Przykona, Władysławów, Turek, Tuliszków, miasta Turek Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu.
Materiał prasowy
Marcin Derucki dla Turek.net.pl
Redakcja Turek.net.plFB
email: redakcja@turek.net.pl
telefon: 787 77 74 72