Turecki Inkubator Przedsiębiorczości/Tadeusz Czerwiński
- udostępnienie kompleksowo wyposażonych powierzchni biurowych. Do dyspozycji będziemy mieli 20 pomieszczeń biurowych (od 25 do 50 m² - wyposażonych w meble, sprzęt komputerowy, drukarki, telefony, internet).
- udostępnienie boksów produkcyjnych o łącznej powierzchni 3 000 m². Każdy moduł wyposażony we własny układ pomiaru energii elektrycznej, sieć sprężonego powietrza, wodę. Do dyspozycji będą szatnie i zaplecze sanitarne, wózek widłowy, odciągi spawalnicze,
- bezpłatną obsługę administracyjno-prawną i finansowo-księgową inkubowanych firm (prawnik, księgowa),
- nieodpłatne usługi biurowe i korzystanie z profesjonalnych urządzeń technicznych (drukarki wielkoformatowe, sprzęt audiowizualny),
- udostępnienie profesjonalnie wyposażonej w multimedia sali konferencyjnej i sali szkoleniowej,
- dedykowane szkolenia, warsztaty i doradztwo zawodowe,
- komercjalizację wyników badań nowoutworzonych laboratoriów, ze szczególnym uwzględnieniem usług na rzecz firm inkubowanych,
- stworzenie platformy informacji zawierającej wszystkie dane mogące mieć wpływ na podjęcie decyzji inwestycyjnej.
- powstanie Centrum Obsługi Inwestora (COI) w Tureckiej Strefie Inwestycyjnej,
- przydzielenie każdemu przedsiębiorcy „opiekuna”, którego zadaniem będzie przeprowadzenie przez proces inwestycyjny, a po uruchomieniu przedsiębiorstwa organizacja szkoleń, poszukiwanie pracownika, inicjowanie wdrażania rozwiązań innowacyjnych. Naszym inwestorom proponujemy metodę „ZiZ” – „Zaprojektuj i Zbuduj”. Jest to wspólna oferta turkowskich projektantów i budowniczych charakteryzująca się kompleksową ofertą inwestycyjna ( metodą tą jest aktualnie realizowana inwestycja firmy SOLAR).
Inkubator będzie także świadczył usługi dla firm już działających w naszym otoczeniu. Proponujemy zwiększenie dostępności przedsiębiorstw do usług:
- doradztwa technologicznego i procesowego, gospodarczego, prawnego, finansowego, usług doradców zawodowych, kojarzenia partnerów gospodarczych, biznes planów, w zakresie udziału w konkursach o charakterze proinnowacyjnym ( np. w ramach Innowacyjnej Wielkopolski),
- finansów w postaci doradztwa oraz dostępności do środków Funduszu Pożyczkowego,
- proinnowacyjnych w postaci:
1) Sądu Arbitrażowego (polubownego), stanowiącego odpowiedź na przewlekłe i kosztowne spory,2) B+R poprzez transfer technologii z uruchomionych w inkubatorze laboratoriów badawczych z zakresu mechatroniki i wytrzymałości materiałowej. Badania realizowane będą dzięki współpracy z Państwową Wyższą Szkołą Zawodową w Koninie oraz Wydział Inżynierii Mechanicznej Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy (ten zakres usług będzie uzupełniany adekwatnie do zapotrzebowania),3) koordynacji projektów tworzenia klastra mechatronicznego i branży drzewnej,
- informacyjnych z zakresu prawa, gospodarki, finansowania działalności, kontroli przedsiębiorstw, dotacji i grantów na badania oraz możliwości transferu i zastosowania technologii,
- szkoleniowych z zakresu innowacji produktowych i procesowych, systemów jakościowych, tworzenia powiązań sieciowych i klastrów technologii,
- środowiskowych związanych z:
1) spełnieniem formalnych wymogów oceny oddziaływania na środowisko wraz z pomocą w kompletowaniu wymaganej dokumentacji,2) projektowaniem sieci inżynierii środowiskowej.
- zgłosić się do inkubatora,
- przedstawić swój pomysł (biznes plan),
- zarejestrować działalność gospodarczą (wszystko w inkubatorze).
- w pierwszym roku odpłatność za wynajęcie biura i pomieszczeń produkcyjnych będzie określona na poziomie kosztów własnych. Prąd i zużycie wody do celów przemysłowych będzie płatne wg liczników,
- w drugim roku odpłatność za wynajęcie pomieszczeń zostanie zwiększona,
- w trzecim roku nastąpi kolejne zwiększenie odpłatności za wynajęcie pomieszczeń,
- po upływie trzech lat przedsiębiorca powinien wyprowadzić się z inkubatora. Oczywiście, jeśli zaistnieją warunki do pozostania w pomieszczeniach inkubatora to nikt nie będzie z nich usuwany. W tym przypadku odpłatność za korzystanie z inkubatora po 3 latach będzie miała charakter komercyjny.
- instytucją zarządzającą inkubatorem będzie spółka Turecki Inkubator Przedsiębiorczości, w której 100% udziałów posiada gmina miejska Turek,
- Turecki Inkubator Przedsiębiorczości ma być spółką działającą w systemie „non for profit”, co oznacza, że wypracowany zysk pozostaje w spółce i jest przeznaczony na jej statutową działalność,
- szacowany okres osiągnięcia przez spółkę samodzielności finansowej wynosi 3 lata,
- pełną ofertę usług oferowanych przez inkubator zapewni 5 osobowa kadra.
- inkubator będzie wybudowany przy ulicy Jedwabniczej w Turku,
- budowa inkubatora: styczeń 2011 – sierpień 2012r.,
- opracowanie zasad funkcjonowania inkubatora – do grudnia 2011r.,
- pierwsze „zasiedlenie” w inkubatorze planujemy na III kwartał 2012 r.
Marcin Derucki dla Turek.net.pl
Redakcja Turek.net.plFB
email: redakcja@turek.net.pl
telefon: 787 77 74 72