sobota 25 stycznia 2020

Miłosza, Pawła, Tatiany

reklama

Listy do redakcji: List Otwarty

Listy do redakcji: List Otwarty
 

Na skrzynkę redakcyjną Turek.net.pl oraz pocztą tradycyjną otrzymaliśmy dzisiaj tj, 18 grudnia 2019 r. "List Otwarty" nadesłany od Pana Andrzeja Szewczyka, jako jednego z sygnatariuszy załączonego listu otwartego z prośbą o jego publikację co też czynimy. Jak informuje nadawca Pan Andrzej Szewczyk - wstrzymywanie tak ważnej publikacji odsłaniającej całe tło powstałego konfliktu jest działaniem nierzetelnym ze strony mediów.

 

reklama

LIST OTWARTY

Szanowni Państwo!

W nawiązaniu do listu otwartego z dnia 11.12.2019r. wystosowanego przez część grona pedagogicznego Zespołu Szkół Rolniczych CKP w Kaczkach Średnich do Zarządu Powiatu, Kuratorium Oświaty w Poznaniu oraz Delegatury w Koninie, a także zamieszczonego w lokalnych mediach, wnosimy sprzeciw wobec skandalicznej prowokacji medialnej i manipulowaniu środowiskiem szkolnym, lokalnym oraz instytucjami nadzorującymi funkcjonowanie naszej szkoły. Uważamy, że należy pokazać drugą stronę medalu, gdyż inaczej staniemy się odpowiedzialni za dalsze nieodpowiednie postępowanie dyrektora, a zwłaszcza jego skutki prowadzące do zniszczenia wypracowanego przez pokolenia wizerunku szkoły i jej osiągnieć. Wobec powyższego chcemy zwrócić uwagę na wiele aspektów, w tym również działania dyrektora Świerka, które budzą nasze wątpliwości.

A mianowicie:

reklama
  1. List opublikowany w mediach w dniu 11.12.2019r. w imieniu grona pedagogicznego ZSR CKP w Kaczkach Średnich nie zawiera żadnych podpisów nauczycieli. Nie wszyscy pracownicy szkoły wiedzieli o takiej inicjatywie i nie wszyscy ją popierają.
  2. Ponadto, list ten oraz oświadczenie dyrektora Świerka opublikowane w mediach dzień wcześniej stały się pretekstem do eskalacji konfliktu, skłócenia nauczycieli, a także karygodnego zaangażowania uczniów w ten bezpodstawny konflikt dyrektora za Starostwem.
  3. Wizerunek i prestiż szkoły budowany był przez ponad 60 lat przez wszystkich dyrektorów i pracowników ZSR CKP. Przypisywanie sukcesów szkoły dyrektorowi Świerkowi jest wysoce krzywdzące i niedyplomatyczne wobec jego poprzedników.
  4. Nawiązanie kontaktów naszej szkoły z krajami europejskimi nie rozpoczęło się od działań pana Krzysztofa Świerka. Pan dyrektor Jan Pawłowski zapoczątkował współpracę z partnerami zagranicznymi jeszcze zanim placówka włączyła się w realizację projektów unijnych, a kolejni dyrektorzy szkoły – pan Karol Mikołajczyk i pan Sławomir Kosobudzki działania te kontynuowali i rozszerzali. Oznacza to, że innowacyjne pomysły, zapał i energia dyrekcji oraz nauczycieli pracujących w początkowych latach 2000 r. sprawiały, że szkoła już wtedy zmieniała się i zyskiwała uznanie w środowisku lokalnym, ogólnopolskim i europejskim. Skoncentrowanie międzynarodowych działań i sukcesów naszej szkoły na osobie dyrektora Świerka jest daleko posuniętym nadużyciem i nadinterpretacją, a nawet propagandą sukcesu jednego człowieka.
  5. Wyniki dydaktyczne osiągane przez uczniów naszej szkoły są znacznie niższe niż za poprzednich dyrektorów, mimo że warunki materialne do nauki są znacznie lepsze.  Niepokój budzi drastycznie zmniejszająca się liczba uczniów przystępujących do egzaminu maturalnego w technikum- rok 2014 – 70%, 2015 – 76%, 2016r. – 68%, 2017 – 53%, 2018 – 49%, 2019 – 53% ( pod kierownictwem obecnego dyrektora lata 2016 – 2019)
    Wyniki egzaminu maturalnego są najniższe w historii szkoły!!! Zdawalność egzaminu maturalnego po poprawkach: 2014r. – T: 76,79%, 2015r. – T: 75%, LO: 63%, 2016r. – T: 77%, LO: 57%, 2017r. – T: 74%, LO: 56%, 2018r. – T: 65%, 2019r. – T: 59%. (źródło: Informacja oświatowa o stanie realizacji zadań oświatowych Powiatu Tureckiego za rok szkolny 2018/2019).
    We wcześniejszych latach nasza szkoła osiągała wyniki dydaktyczne porównywalne z wynikami ogólnokrajowymi. Nasi uczniowie byli finalistami i laureatami wielu olimpiad i konkursów na szczeblu ogólnopolskim. 
  6. Nieefektywny nadzór dydaktyczny, zbyt duże zaangażowanie nauczycieli i uczniów w działania pozalekcyjne wpływa negatywnie na wyniki nauczania. Efekt końcowy - wyniki egzaminów zewnętrznych jednoznacznie to potwierdzają.
  7. Zlekceważona organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej – działania opóźnione, terminy niekorzystne dla uczniów. Niezgodne z przepisami oświatowymi organizowanie zajęć dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
  8. Częste wygłaszanie przed młodzieżą przez dyrektora K. Świerka teorii nt. wagi kompetencji miękkich w pracy zespołowej nie ma zastosowania w zarządzaniu zespołem nauczycieli i pracowników ZSR CKP. Przyjęty sposób zarządzania szkołą przez K. Świerka oparty jest na zastraszaniu i konfliktowaniu pracowników, braku jasno określonych zasad działania. Wszystko oparte jest na niepewności, dlatego pracownik nigdy nie wie, czy dobrze pracuje. Nie wyznacza jednakowych zasad dla wszystkich, co oznacza brak równego traktowania a nawet dyskryminację pracowników z większym stażem pracy i doświadczeniem. 
    Widoczny jest brak stosowania racjonalnej polityki kadrowej, co obciąża budżet szkoły, a służy zapewne wielu ukrytym celom dyrektora.
  9. Wątpliwe jest wydatkowanie środków z Funduszu Socjalnego, w tym zaprzestanie działań integracyjnych dla pracowników ZSR CKP (brak wycieczek, wyjazdów kulturalnych).
  10. Ukrywanie problemów i trudnych tematów wychowawczych, tuszowanie niewygodnych dla wizerunku Krzysztofa Świerka spraw w środowisku szkolnym. 

Dziś już wiemy, że nie wystarczą odnowione klasopracownie, wyposażenie i pomoce naukowe na europejskim poziomie, jeżeli jednocześnie prowadzi się działania niewidoczne, ale bardzo dokuczliwe i brzemienne w skutkach wobec nauczycieli, którzy pracują w atmosferze strachu, knucia intryg i wewnętrznych skandali. W obawie o utratę pracy, ale także w trosce o zachowanie pozytywnego wizerunku szkoły te niewidoczne na zewnątrz, ale wewnętrznie dokuczliwe aspekty funkcjonowania naszej szkoły nie są publicznie ujawniane, w przeciwieństwie do hucznie ogłaszanych inwestycyjnych przemian, będących zasługą Starostwa Powiatowego, a dających wiatr w żagle dla obecnej dyrekcji, ale jednocześnie wprowadzając w błąd opinię publiczną, która ma jednostronny obraz naszej szkoły. 

Grono Pedagogiczne ZSR CKP w Kaczkach Średnich

Podobne artykuły

Licytacje i piękne piosenki czyli koncert...

Licytacje i piękne piosenki czyli koncert...

z dzisiaj
Charytatywny Noworoczny Koncert dla Kingi w ZSR

Charytatywny Noworoczny Koncert dla Kingi w ZSR

20 st.
Tak płacimy za decyzje w Warszawie. Pierwsze...

Tak płacimy za decyzje w Warszawie. Pierwsze skutki...

18 st.

Komentarze ()

Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie - kliknij w link "Zgłoś Facebookowi" przy wybranym poście. Regulamin i zasady obowiązujące na Facebooku znajdują się pod adresem https://www.facebook.com/policies

reklama
reklama
reklama