Dofinansowanie do usuwania azbestu
W ramach realizacji „Planu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest z terenu powiatu tureckiego” Zarząd Powiatu Tureckiego podjął uchwałę zatwierdzającą regulamin finansowania przedsięwzięcia pn. „Realizacja programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie powiatu tureckiego w roku 2015”.
Program usuwania azbestu ma na celu doprowadzenie do stopniowej eliminacji wyrobów zawierających azbest z naszego otoczenia oraz ich bezpieczne i prawidłowe unieszkodliwienie. Podobnie jak w latach ubiegłych Powiat zamierza udzielić pomocy osobom decydującym się na usunięcie elementów zawierających azbest z budynków.
Osoby zainteresowane uzyskaniem pomocy muszą spełniać następujące warunki:
- posiadać tytuł prawny do obiektu zlokalizowanego na terenie naszego powiatu
- w zależności od charakteru planowanych prac przedłożyć zgłoszenie lub uzyskać pozwolenie na budowę od Starosty Tureckiego, jako organu administracji architektoniczno-budowlanej,
- przedłożyć wypełniony wniosek do miejscowego Urzędu Gminy.
Wnioski można składać w terminie od 7 maja 2015 r. do 15 września 2015 roku.
W ramach programu finansujemy 100% kosztów demontażu i odbioru eternitu lub 100% samego odbioru zdjętego już eternitu.
Środki na finansowanie zadania w formie dotacji, pochodzą z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w Poznaniu, budżetów gmin powiatu tureckiego oraz środki własne z budżetu powiatu.
Formularz wniosku wraz z załącznikami w wersji elektronicznej jest dostępny na stronie internetowej Powiatu Tureckiego pod adresem http://www.powiat.turek.pl/pl/271/informacje/3/1714/
materiał prasowy Starostwa Powiatowego w Turku
Marcin Derucki dla Turek.net.pl
Redakcja Turek.net.plFB
email: redakcja@turek.net.pl
telefon: 787 77 74 72